Nyhedsbreve

Kender du det, at I ikke får skrevet jeres nyhedsbrev til tiden, og hver måned halter dette bagefter?

Så er i ikke alene. Mange virksomheder glemmer at få lavet nyhedsbreve eller finder det uoverskueligt.

Hvilken betydning har nyhedsbreve i digital markedsføring?

Nyhedsbreve kan styrke relationen til jeres kunder. Vil I gerne opbygge en relation til jeres kunder, så er nyhedsbrevet en fantastisk mulighed for at understøtte kemien imellem din virksomhed og kunden. I jeres nyhedsbrev kan i kommunikere budskaber ud til mennesker, der har accepteret at få jeres nyhedsbrev. Derfor bør I som virksomhed bygge en liste op, så snart virksomheden starter op.

Kom godt i gang med nyhedsbreve

Sådan kommer du fra start

Ifølge GPDR skal jeres brugere godkende, at I sender dem nyhedsbreve. Det kan i gøre ved at bruge et velkendt system til det. Her kan i bruge systemet MailerLite eller Mailchimp. De første tre ting du kan gøre, at skabe en strategi for, hvad du vil bruge dit nyhedsbrev til samt definere, hvem er din målgruppe og hvad vil du gerne opnå, ved at bruge nyhedsbrevet.

Ideer til nyhedsbreve

Hver måned laver du en ideliste med emner, der vil være relevante for dine modtagere. Du kan samle ideerne og bygge dit eget inspirationskatalog. Herefter så kommer arbejdet med at skrive relevant indhold, få skabt de gode fotos. Så skal I i gang med at få bygget gode overskrifter op, samt definere hvor ofte i vil sende nyhedsbreve ud.

Nyhedsbreve for virksomheder eller foreninger

Ønsker I at booke en til at sætte jeres nyhedsbreve op, så kan I kontakte mig for uforpligtende tilbud.

Jeg skriver p.t. nyhedsbreve for mit galleri og for Kunstnergaden Rørholmsgade. Når man skriver nyhedsbreve, bør man vide præcist, hvilket kunde man skriver til. Det nytter ikke, at man forsøger at sælge bildæk, hvis brugerens interesse er cykler. Ligeledes kan der være forskel på, hvilken interesse brugeren har med at læse jeres nyhedsbrev. Jo mere man kan ramme inden for målskiven af kundens interesser ved at give dem tips og hjælpe dem på vej, jo bedre bliver resultatet af nyhedsbrevet. Det behøver ikke altid handle om salg, men om at skrive sig ind i kundens behov.

Nyhedsbreve kan skabe salg.

Ved at bruge nyhedsbreve kan du skrive dig til salg af produkter

Der findes en række strategier til at vække forbrugere og få dem til at shoppe mere, og det er dét jeg gerne vil forsøge at hjælpe dig med. Jeg skriver kun nyhedsbreve på dansk. Engelske nyhedsbreve sættes gerne op efter sparring med jeres ansatte. Jeg taler flydende engelsk og skriver også engelsk.

Baggrund

Min interesse for nyhedsbreve opstod ved et tilfælde. Jeg har været på flere kurser i at skrive nyhedsbreve blandt andet hos Bigum & Co og online hos nyhedsbrevs eksperten Christina Klitsgaard. Derudover har jeg været på kursus hos Brokommunikation igennem mine jobs i ministeriet for uddannelse og forskning.

Til dagligt bruger jeg nyhedsbreve i forbindelse med min onlineplatform Kunst og Kurser.dk, hvor jeg underviser i kreative fag. Dette nyhedsbrev om akvarelkurser finder du her.

Kontakt Mette for spørgsmål