Søgeordsoptimering

Søgeoptimering af din webshop

Hvorfor du bør fokusere på at optimere din website? 

Har du nogensinde tænker over, hvad der skal til for at søgemaskinerne på Google opdager din website? Hver gang du ændre noget på din website har det en betydning. Uanset om du ændre et produkt, laver en video eller skaber nyt tekst indhold, så vil det have en effekt på, hvordan du blive set af brugerne i søgninger. 

Få en strategi til webdesign. Start med en analyse af din website. 

Hvad er dine strategiske mål ved at have en online platform til din virksomhed, og hvordan står du i forhold til dine konkurrenter?

Måske har du ikke lige tænkt over det, men det kan være en god ide at have konkrete mål med din hjemmeside. Både i forhold til tekst indhold og til billeder.

SEO kan være den billigste investering du kan lave på lang bane

Konvertering til salg spiller også en stor rolle. Mange parametre bør være gennemtænkt i opbygningen af din website. Derfor bruger nogle virksomheder også en content manager til at holde styr på tekster på hjemmesiden. Det kan ske i et langsigtet samarbejde for eksempel.

Det er ikke helt ligegyldigt, hvordan du vælger at bygge din website op med tekster. De har nemlig indvirkning på din søgeoptimering. Hvis du har et lavere markedsføringsbudget, kan det være en god ide, at få en SEO specialist til at optimere din site. Det giver nemlig resultater på lang sigt. 

Optimer din hjemmeside til dine brugere. Lev op til nye krav.

Mange virksomheder tror fejlagtigt, at seo opdatering er noget man gør een enkelt gang. Har du en aktiv virksomhed, vil du vide, at markedet bevæger sig i takt med kundernes ønsker. Derfor må din website også følge med. Hvert år kommer der nye standarter for, hvordan ranking bliver indekseret. Hvis du har travlt med andre ting, vil jeg gerne give dig et overview af din site for en billig pris. Derefter kan du overveje at booke mig til at optimere din website. På den måde kan du mærke efter, hvad der er vigtigst for dig, uden at spilde penge på min og din tid. 

Bliv fundet i søgemaskinerne

Hvordan du bliver fundet på Google eller DuckDuck, afhænger af din websites opbygning.

Kravene til Seo opdatering bliver flyttet hele tiden. I 2021 er der en række parametre, du bør være særlig opmærksom på.  Din hjemmesides hastighed bør være god. Dine billedfiler bør være gode, men også fylde mindre. Din hjemmeside skal være brugervenlig, have et rart udtryk, og være nem at navigere rundt i for din kunde eller gæst. 

Mobilvenlig hjemmeside

En lang række elementer skal spille sammen, ligesom på et fodboldhold, hvor målmanden ikke kan stå alene på banen. Alle dele på siden af dine hjemmeside spiller en rolle i at nå til det punkt, hvor du kommer i mål. Din hjemmeside skal i 2021 være mobilvenlig. Brugerundersøgelser har i 2021 vist, at stort set halvdelen af alle søgninger er på mobilen. Derfor skal din side være mobilvenlig. Når brugeren har besøgt dig via sin mobil, kan det være han eller hun begynder at chatte. Det er her, du har mulighed for at lære din kunde at kende. Herefter kan det være at brugeren er mest tryg ved at hoppe på computeren og gennemfører købsrejsen. Faktum er, din bruger er mobilvenlig. Derfor skal din website også være mobilvenlig. 

Spiller du fodbold på et hold eller står du på mål alene?

Der er en række parametre, du bør være særlig opmærksom på i din webshop.  Din webshop er et fodboldhold, der skal spille for dig. Hvis du har en fed side, der står på mål for det hele, kan du ikke både skyde på målet, og drible hen af banen samtidig. Der må være søgeord, billeder, video, strukturerede data, metabeskrivelser og titler. 

Gazelle eller skovsnegl?

Har du en meget langsom hjemmeside, må du tænke på, om brugeren har tid til at ville vente på din side indlæser. Hastighed er et afgørende parameter i en travl tid, hvor mange medier stjæler din brugers opmærksomhed. Du er nødt til at se på om dine handlinger kan sammenlignes med en gazelle eller en skovsnegl? Måske har du en toptunet film. Der indlæses på 3 minutter. Bliver filmen nogensinde set? eller bouncer din bruger? Med Google Analytic og Google Console kan du med gratis redskaber fra Google få en fornemmelse for, hvordan klaveret spiller. Kan du læse noderne, så kan det give dig redskaber til at forbedre dine sider til fremtiden.  Hvis ikke, kan det være en ide at få hjælp. 

Skab tillid og vær nærværende

Din hjemmeside skal være brugervenlig, have et rart udtryk, og være nem at navigere rundt i for din kunde eller gæst. En lang række elementer skal spille sammen, ligesom på et fodboldhold, hvor målmanden ikke kan stå alene på banen. Alle dele på siden spiller en rolle i at nå til det punkt, hvor du kommer i mål. 

Fokuser på din business og lad mig tage sig af at gennemgå din business e-markedsføring online. 

Jeg forstår godt, hvis du som enkeltmands virksomhed ikke har økonomi til at fokuserer på de store strategier, men det er ligesom en elefant. Hvis du spiser den i små bider, så skal du nok komme i mål før eller siden. Så kommer du i træning til at vide, hvad du har styr på og for et overblik over, hvad du bør gøre noget ved. 

seooptimering, markedsføring online digiseo ved Mettes assistance