Søgeordsoptimering

Søgeoptimering hjælper din kunde eller klient med at finde dig.

Få en strategi til webdesign så dit indhold hjælper din målgruppe på vej.

Start med en analyse af din website, så finder du frem til, hvordan du kommer frem i en søgning.

Hvad er dine strategiske mål ved at have en online platform til din virksomhed?

Måske har du ikke lige tænkt over det, men det kan være en god ide at have konkrete mål med din hjemmeside. Både i forhold til tekst indhold og til billeder. Konvertering til salg spiller også en stor rolle. Mange parametre bør være gennemtænkt i opbygningen af din website. Derfor bruger nogle virksomheder også en content manager til at holde styr på tekster på hjemmesiden. Det er ikke helt ligegyldigt, hvordan du vælger at bygge din website op med tekster. De har nemlig indvirkning på din søgeoptimering.

Optimer din hjemmeside til dine brugere og gør siden tilgængelige for søgemaskinerne.

For at optimere din website indgår vi i en dialog om, hvad I allerede gør, og hvad I gerne vil have mere af. Måske er i ikke klar over det, og her går jeg ind og kan lave en business coaching og herefter en analyse.

Det vil give jer mulighed for at se et konkret arbejdsark til at vurderer, hvilke sider der fungerer, og hvilke der ikke bliver fundet på i søgemaskinerne. Måske opdager i fejl og mangler, der kan koste jer dyrt.

Bliv fundet på Google og i søgemaskiner

Hvordan du bliver fundet på Google eller DuckDuck, afhænger af din websites opbygning. Der er en række parametre, du bør være særlig opmærksom på.  For eksempel nytter det ikke at have en meget langsom hjemmeside. Din hjemmeside skal være brugervenlig, have et rart udtryk, og være nem at navigere rundt i for din kunde eller gæst. En lang række elementer skal spille sammen, ligesom på et fodboldhold, hvor målmanden ikke kan stå alene på banen. Alle dele på siden spiller en rolle i at nå til det punkt, hvor du kommer i mål. 

Jo mere du tænker over dette, jo billigere bliver dine annoncer på nettet. 

Redskaber til at forbedre performance Google Analytics og Google Console

For at få dokumentation til at finde ud af, hvordan du bliver fundet i søgemaskiner, kan du bruge et værktøj. Google Console er et værktøj, der hjælper dig til at give indsigt. Via redskabet Google Console kan du få indsigt i rapporter.

Google Analytics er et andet redskab du bør have koblet på din hjemmeside. Business mål er de mål du ønsker at dine kunder tager på din website. For eksempel om de shopper et produkt eller om de tilmelder sig dit nyhedsbrev.

I Google Analytics kan du oprettet din website på din e-mail, så du har ejerskab for din konto. Så undgår du at dine data strander i et bureau, hvis du vælger at køre din datastrøm den vej igennem. Du kan først måle dine data, når du har haft din website koblet på over en periode. Derfor er det en god ide at starte med at få koblet sine websites på data redskaber. Det seneste nye inden for optimering er, at de nye IOS regler gør det endnu vanskeligere at indsamle data. Derfor er det blevet meget svært i 2021, at vide sig præcist sikker på dataindsamlinger på websites.

Det er ret kompleks at sætte op. Så nogle tekniske ting bruger jeg en samarbejdspartner til, for at sikre at det sættes rigtigt op. For eksempel når der skal indsættes Scripts eller PHP kodning eller andre kodninger.

Du kan høre mere om, hvad Google Analytics er her